Det finns mycket som snurrar i huvudet när man håller på med kursen, och det bästa är att det smittar av sig på det dagliga arbetet man gör.
Jag satt och skrev omdömen i idrott och började fundera på ev. betyg nästa år. Jag upptäckte då att jag har dokumenterat väldigt bristfälligt de delar som handlar om redskap och dans. Jag hade verkligen dålig koll på vad de kan inom de områdena. Därför ska jag nästa läsår filma danslektioner och redskapslektioner så att jag har dokumenterat vad de kan. Dessutom ska jag försöka få till lite "lära-av-varandra-lektioner". Kanske kan E som är duktig på dans lära L som inte är lika duktig, samtidigt kan kanske S lära A hur man skjuter ett bra skott i innebandy och styra A hur hon ska springa för att kunna få en pass. Jag tror att jag skulle kunna utnyttja eleverna mer.
I engelskan kan jag definitivt bli bättre på att dokumentera och få eleverna att reflektera över vad de kan och hur de kan utvecklas. Ibland går det lite för fort, vi bara kör på utan att tänka efter. Det måste gå att utveckla!
Dessutom måste jag bli bättre på att prata mål med eleverna, vilka mål är det de ska nå?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar